Версія для друку
-->

Ефективне навчання

Процес навчання індивідуальний. За всі роки кожен із нас уже приблизно знає свої сильні й слабкі сторони. Як показує практика, не завжди ми докладаємо достатньо зусиль, аби покращити цей процес, тому просто «пливемо за течією» звички вчитись. До порад класного керівника Ольги Зарихти «Як покращити ефективність навчання» дослухалися учні 7 класу.

Організація

Не обов’язково записувати що і як треба зробити – для початку варто хоча б уявити те, з чим потрібно ознайомитися, та необхідний для цього період часу. Не намагайтеся зробити усе відразу. Найкраще – розділити процес на певні «рівні».

Комусь легше почати з найменшого обсягу інформації, комусь – навпаки. На засвоєння нової інформації потрібен час. За один підхід краще розглянути менше тем, але довше опрацьовувати кожну з них.

Зосередженість

Чітко поставивши мету, оберіть з чого почати і які можуть бути відволікання. Найчастіше наша увага розсіюється на соціальні мережі, тому доцільно відключити сповіщення до певної години. Хоча б раз перечитавши потрібний матеріал, зробіть коротку паузу й перевірте, що ж відбувається у світі. Можна також візуалізувати виділений для навчання і відпочинку час – це один із способів самоконтролю.

Розуміння, а не заучування

Навчання більш ефективне тоді, коли ви усвідомлюєте загальні принципи й концепції, а не заучуєте окремі факти та алгоритми. Пам’ятайте: «зазубрена» інформація вилітає з голови якнайшвидше, за винятком дат чи формул.

Тільки розуміння — ключ до практичного застосування знань у життєвих ситуаціях.

Нотатки

Занотовуйте пояснення, те, про що довідались чи потрібно вивчити. Подумайте, де і як можна застосувати дану інформацію. Найкраще запам’ятовується матеріал, який ви розповіли ще комусь. Ефективними також можуть бути і виписані на паперових аркушах (як би там не було, але для більшості людей легше сприймати інформацію, написану власноруч) основні аспекти, ключові моменти, визначення. Такі нотатки можна переглядати за будь-якої нагоди. Просто виписати – недостатньо!

Перерви

Наш мозок не потрібно лише навантажувати – треба давати йому час для сприйняття і засвоєння інформації. Вважається, що для кращого запам’ятовування інформацію треба повторювати кожні 7, 15 або 30 секунд чи кожні 1, 3,10 або 25 хвилин. Якщо відчуваєте втому – ляжте рівно на 15 хвилин (не більше!) – так ви відновите власні сили. До речі, певна кількість випитої кави – не варіант. Зазвичай каву п’ють, щоб не відчувати сонливості, однак цей напій має лише короткочасний ефект і часто зворотну дію. Тому не варто зловживати ним.

Нагорода

Ми потребуємо своєрідних заохочень – забезпечте їх собі. Не потрібно робити з навчання каторгу, винагороджуйте свої старання. Продумайте власну систему заохочень. До речі, вони не завжди мають бути матеріальними. Можна просто поаплодувати собі за досягнені успіхи!